tisdag 7 juni 2011

Varmt och duktiga vovvar

Idag har det inte blivit mycket gjort det har varigt så attans varmt. Fick lite hund träning inne vid fläkten iaf :-) Diesel fick träna på positionen under några steg då han har en förmåga att komma en bit i från mej både åt sidan och framför men nu värkar han ha förstått hur det ska vara. Tim fick träna fot några steg åt gången då vi inte har kommit så mycket längre med det momentet, men han har fin kontakt och position. Sen fick Tim träna lite fjärr på en meter vilket gick väldigt bra han höll tassarna kvar där han skulle :-) inte illa på första gången.
Igår så blev det aktiviteter under promenaden, tog ut dom var för sig och Diesel han fick träna sitt på signal vilket går hyfsat han har inte samma fart som Tim att få rumpan i marken men ner kommer den iaf om än sakta :-) sen fick Diesel göra lite godis sök i gräset vilket märktes var uppskattat. Tim träna jag inkallning och stanna på vissla vilket går bättre nu när jag kommit på en motivation för han jo en pip boll, att jag inte har tängt på det innan men men nu har han mer koll på mej och lyssnar bra. Han till och med höll sig lugn och sansad när vi gick igenom en massa barn som lekte och sprang :-) Tim var riktigt duktig i går :-) när vi lekte med pip bollen och kasta iväg den så han kunde hämta så kom han tillbaka och lämna av riktigt fint :-)

2 kommentarer:

Jenny o Dio sa...

Kul med träningsframgångar!

Rudi o matten sa...

Jag tycker jag har fullt upp med att träna en hund, du har två..bra jobbat!