måndag 16 maj 2011

Har märkt att Tim bara klarar ett hund möte per promenad av nån anledning. I dag tex så såg jag att snart kommer det en hund så jag gick lite åt sidan så det skulle bli lite mer avstånd till den kommande hunden, la ner båda och det gick bra Diesel han låg där så snällt och väntade på sin godis medans Tim hade massa myror i rumpan man gjorde inga utfall. Sen fortsatte vi promenaden så såg jag en till vovve komma på avstånd så jag stanna och la ner dom igen men denna gång var avståndet längre till med kommande hunden, så fort Tim fick syn på hunden kastade han sig iväg i kopplet och skulle fram. Jag tycker jag är tydlig i vad jag vill att dom ska göra, fast vad jag tycker är tydligt kanske inte är tydligt nog för pojkarna nått att fundera på...

2 kommentarer:

Jenny o Dio sa...

Kanske han laddar under möte nummer ett och går upp i varv. Åsså klarar han inte möte nummer två sedan?

Diesel och Tim sa...

Jag har haft den tanken men han varvar ner ganska snabbt efter och blir lika lugn som innan mötet, sen funderar man på om det är nått man gör själv som laddar upp han inför möte två. Funderar på om det kan vara att jag lägger ner dom innan och att dom får det som ett täcken på att nu kommer det nått runt hörnet. Kanske dax att lägga om strategin lite, bra med tankeställare ibland :-)