torsdag 28 april 2011

I dag kom HD resultaten det blev C på båda pojkarna vilket är tråkigt, blir att röntga om Tim senare med en annan veterinär ifall det ger bättre resultat, försöka går alltid :-) Ska fundera på om det är lönt att röntga om Diesel lite pga av ålder och hans prostata besvär som kanske behöver fixas med kastrering vid ett senare tillfälle för då spelar ett C ingen större roll för hans del.

Men till nått roligare :-) börjar få promenaderna att funka mycket bättre när jag tar dom båda två samtidigt. Är skönt att det börjar funka bättre nu mot förr med allt dragande för att komma först till doftfläcken :-)

2 kommentarer:

Jenny o Dio sa...

Men jag tror inte att C är någon katastrof!!! Men kanske man inte ska använda dem till drag, vilket du ju inte heller gör?!

Kolla med en veterinär hur du ska träna dem på bästa sätt för att de ska hålla så länge som möjligt!

Diesel och Tim sa...

Nä nån katastrof är det inte mest tråkigt. Drag av vagn har jag funderat på men vet inte om det kan vara en så bra idé nu, jag gillar klövjning med hundarna kan det göra mer skada än nytta om dom har C höfter?
Vet att vikten kan spela stor roll för väl att dom ska hålla längre så jag har lagt mer energi på att hålla det under kontroll. Har lånat böcker om friskvård och fysträning på biblioteket så man kan få tips hur jag förhoppningsvis kan få dom att hålla till hög ålder :-)