onsdag 23 februari 2011

I går var Tim nära galgen för fick sett fri spel ute när jag skulle rasta vovvarna samtidigt vilket jag fick ångra inte bara en gång utan två först så mötte vi en kille som kom gåendes men då tyckte Tim att då ska det hälsas för inte kan ha gå där utan att hälsa på Tim inte, så Tim flög över vägen och skulle hälsa men fick tag i han i sista sekund innan han han hoppa på han men då fick Diesel för sig att göra samma och studsa för att hälsa men han hade jag större tur att grabba tag i och sa åt han på skarpen att så där gör vi inte. När den pinsamma situationen var över så kom det hundmöte då fick han ett nytt fri spel och skulle fram så det var bara att ta tag i han och nästan bära förbi han i nackskinnet då var han väldigt nära galgen kan jag lova men till min stora förvåning så var Diesel lugn! och gick förbi utan konstigheter trotts att ägarn sa att ena tiken var i höglöp och dom andra var snart i höglöp så jag var så stolt över Diesel :-) men efter som jag var så arg på Tim efter den förbi gången så la jag ner dom så jag kunde hämta andan och lugnet innan vi gick vidare så när lugnet kom tillbaka så gick vi vidare och resten av rundan gick bra.

Sen på kvällen så tog jag ut dom var för sig och då var han som en dröm att gå med inget drag i kopplet inget krångel antigen så går det bara inte att gå ut med dom tillsammans just nu eller så ett fri spel av alla tonårs hormoner eller kanske en kombination av båda men en sak som är säkert är att vi måste ändra lite rutiner.

Idag var Tim lika härlig som vanligt busig och glad :-) på eftermidags rundan så fick vi både hund möte och folk möte, hundmötet gick hur bra som hälst han stanna och kolla nyfiket på hundarna en liten bit bort men när jag sa åt han att här går vi ja då kom han stutsandes och fortsatte gå brevid mej :-) strax efter så kom en kille så jag satt ner Tim medans han gick förbi och det var inga problem Tim titta nyfiket på han men satt så snällt innan vi fortsatte gå vidare :-) så idag är det ingen risk för nån galge inte.

Har då fått mej en riktig tanke ställare så i fortsättningen så blir det enbart enskilda promenader om man inte måste ta båda samtidigt tills det blir lite mer ordning fast dom är skötsamma var för sig så behövs det nog mer tid innan jag kan njuta av trevliga promenader med båda samtidigt.

1 kommentar:

Jenny o Brio sa...

Jaa! Nog är det mycket mer bök med två hundar än med en...

Men en vacker dag så går det nog finfint tror jag!!!